محاكمه شركه أبل لأخذ شعار شركه ملابس للوجو متجر أبل !
When Apple released the updated App Store as part of iOS 11,
the App Store logo got an overhaul. Instead of an "A" made from a pencil, a paintbrush, and a ruler, Apple designed a simpler "A" that looks like it's constructed from popsicle sticks.
As it turns out, Apple's App Store logo bears a resemblance to the logo used by a Chinese clothing brand named KON, and now KON is suing Apple.
According to Phone Radar (via The Verge), KON believes Apple's new logo is a violation of Chinese copyright law. KON is a brand that's been around since 2009, and as The Verge discovered, Baidu Baike, the Chinese equivalent of Wikipedia, says the KON brand was inspired by music like the Sex Pistols, with the logo meant to represent three skeleton bones symbolizing power over death.
KON wants Apple to publicly apologize for using its logo, stop selling devices using the current App Store logo, and pay compensation for economic loss. The Beijing People's Court has accepted the case and should make a ruling over the course of the next couple of weeks. Apple in 2016 lost a similar case involving the "IPHONE" trademark that was in use by Chinese leather goods manufacturer Xintong Tiandi Technology. In that case, Apple was aiming to protect its iPhone trademark to prevent Xintong Tiandi from using the iPhone name for its cases, but the Chinese courts ruled against Apple.
عندما أصدرت أبل المتجر المحدث كجزء من دائرة الرقابة الداخلية 11، وشعار المتجر حصلت على إصلاح. بدلا من "A" مصنوعة من قلم رصاص، فرشاة الطلاء، وحاكم، أبل تصميم أبسط "A" التي تبدو وكأنها انها شيدت من العصي المصاصة.
وقد قبلت محكمة الشعب فى بكين القضية وستصدر حكمها خلال الاسابيع القليلة القادمة. أبل في عام 2016 فقدت حالة مماثلة تنطوي على "إيفون" العلامة التجارية التي كانت قيد الاستخدام من قبل الصينية المصنعة للسلع الجلدية شينتونغ تياندي التكنولوجيا. في هذه الحالة، كانت أبل تهدف لحماية العلامة التجارية أيفون لمنع شينتونغ تياندي من استخدام اسم اي فون لحالاتها، ولكن المحاكم الصينية حكمت ضد أبل.
تعليقات
إرسال تعليق